Saturday, July 01, 2006

Tomte på tomter

Är det en bra idé att köpa en tomt att bygga hus på nu, när marknaden är så överhettad som den är? Snälla, ni som har erfarenhet av nya fastigheter och sånt, lämna kommentarer och tips....Jag och min arkitekt-PV håller nästan på att skriva under på ett tomtköp...var är fallgroparna?...eller är ekonomin så fantastisk nu att alla åker på guldkälke till moneyheaven för evigt? Hade hellre velat köpa en äldre fastighet i centrala Berlin och rusta upp....men vem vet, kanske Berlins "uppercrust surburbia" har en chans i framtiden?????

Ni som vet nåt, please - annars kommer jag bara att höra hur fantastiskt bra allting är, och sen sitter jag där med man, hus, trädgård, parmiddagar, hund och och och.....

1 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Personligen tror jag på att rusta upp en stadsfastighet, men ditt dilemma är inte så mycket ekonomiskt som känslomässigt. Det är framförallt inte pengar du investerar om du skaffar dig förortslivet med man och villa. Tänk med hjärtat.

Sun Jul 02, 03:05:00 PM PDT

 

Post a Comment

<< Home