Sunday, June 11, 2006

Silly me

Haha, jag borde ha lärt mig en läxa vid det här laget. Alla läser ju vad man skriver om dem förr eller senare. Som när jag dejtade en blond jurist och skrev något lustigt om honom. Han blev topp tunnor och antydde att han skulle stämma mig. Upptäckte nyss att Trygve (se tidigare inlägg) hittat hit. Tack google...

Anyway, jag fortsätter i tron att de flesta inser att lite humor och prestigelöshet är nyttigt för alla. Och som ni vet är jag ju ganska snäll egentligen. Jag menar väl, även när jag är dryg.

Den här helgen har varit råslapp. Jag har mest ätit god mat och shoppat kläder. Det har varit en väldigt romantisk helg så just nu är jag lite berusad av livsglädje. Igår åt vi på Metro och jag kan verkligen rekomendera deras vegetariska Wallenbergare. Helt underbar. Jag brukar inte vara så förtjust i husmanskost, men väl utfört kan det vara fantastiskt gott. Gjord på ris och valnötter, med mild gräddsås, glaserad lök, nypotatis och rårörda lingon var den här wallenbergaren en fyndig variation på en klassisk svensk maträtt. Try it!

1 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Tjoho, den här helgen slutar lika bra som den började. Kom på att jag hade kvar lite på en flaska Château Prat-Majou-Gay. Vinet heter verkligen så och kan rekomenderas för tålmodiga själar. Den måste ligga några år till egentligen, men jag har ju inget tålamod vad vin beträffar. Slurk. Finito.

Sun Jun 11, 01:47:00 PM PDT

 

Post a Comment

<< Home