Wednesday, February 01, 2006

Veckans tre höjdpunkter.

Den här veckan har ägnats åt mer nytta än nöje, men det hindrar inte att jag gör en lista över veckans höjdpunkter.

1. Brokeback Mountain. Fan vad snygg film. Men märklig. Trots att den är ganska fantasilös, lämnar man bion med en känsla av att ha upplevt något helt nytt. Det är lika segt och tystlåtet som i prettofilmen Den polska bruden, men ändå blir det aldrig tråkigt. Dock skulle jag ha velat se mer sex. När ska Hollywood influeras av den den nya franska realismen? Mer Baisse-moi och mindre Broarna på Madison County, tack.

2. Nyköping annonserar Johans utställning i DN. "Kom till Nyköping! Vi har ny konst!" Hur pinsamt provinsiell kan man bli egentligen? Hoopas att någon i den där hålan förstår sig på Johans och hans kollegers utställning.

3. Herr Planströms blogg (planstrom.blogspot.com). Jag är beroende. Jag läser nästan bara den numera. Men det är fruktansvärt irriterande att upptäcka att det finns en fascinerande människa i Malmö som inte tillhör min umgängeskrets!

5 Comments:

Blogger Johan Lundh said...

Annonsen måste vara veckans mest bisarra händelser, enligt mitt förmenade. Men likafullt en höjdpunkt.

Wed Feb 01, 11:52:00 PM PST

 
Blogger ADMINMAN said...

Jesus christ....ser ju ut som en bostadsannons....hehe

Thu Feb 02, 01:37:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

På ekonomisidorna dessutom!

Thu Feb 02, 05:12:00 AM PST

 
Blogger Herr Planström said...

Jag är minsann lika frustrerad. Och tydligen finns du nånstans i min yttersta bekantskapskrets, fast lite mer på herr gröns sida.

Mon Feb 06, 04:43:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Jaså minsann! Nå, det kändes ju overkligt att våra världar skullle vara åtskilda helt. Hoppas vi stöter på varandra snart... men då måste du presentera dig! Eller ännu hellre, kom nästa gång jag har fest! Det lär inte dröja.

Mon Feb 06, 11:00:00 AM PST

 

Post a Comment

<< Home