Sunday, January 15, 2006

Socialite evenings

Festen igår, när jag officiellt introducerade Johan i mitt sällskapsliv, blev ganska lyckad. Buffén bestod av majspaj, grillad kyckling och en couscoussallad på pinjenötter, sultanarussin, citrusbrässerad sparris och spenatblad.

Vi blev förstås ganska många fler än de ursprungliga tio, vilket bara var angenämt. En av spontangästerna var en ung fotograf som jag har haft väldigt gott samarbete med tidigare, men som nu bor på annan ort. Det visade sig att han och Johan inte bara kommer från samma stad (Nyköping), men att de även gått på samma skola och umgåtts i samma kretsar.

Rotationen var kanske inte den bästa vad mingelfester beträffar, men jag tror att de flesta åtminstone pratade lite med de som de inte kände sedan tidigare. Själv kunde jag nöjt konstatera att jag konverserade minst fem minuter med var och en av gästerna. Jag tar mina plikter som värd på fullt allvar nämligen.

Vid tvåtiden gick de flesta och kvar var jag, Johan, Fabian, Rakel och en kille som heter Mattias. Vi drack rom och kola och pratade intensivt om allt möjligt, i synnerhet sex och relationer. Men även kultur, vad jag minns. I morse vaknade jag pigg och munter till ett Mount Everest av disk. Konstigt nog inte särskilt bakfull.

1 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Jag kan tillägga någon intressant detalj: En av gästerna, gotlänningen, hade tydligen legat med en viss göteborgare som tidigare satt i Lundagårds redaktion! Urk...

Mon Jan 16, 02:28:00 AM PST

 

Post a Comment

<< Home