Tuesday, March 28, 2006

Introspektion

Ibland känner jag mig som en uttråkad renässansfurste som otåligt låter gycklarna avlösa varandra i hopp om att nästa uppträdande ska lyckas roa honom och jaga bort mörkret. Men i själva verket är jag fortfarande det bortskämda barnet som lever på kärlekssubstitut, utan att någonsin bli mätt.

Sålunda ser min vecka ut som följer:

1. Tisdag: Poesifest på Inkonst. Jag går inte dit för poesin.

2. Onsdag: Kanske en dejt. Jag vet inte om jag borde. Fast jag orkar inte gå runt i sorg heller.

3. Torsdag: Middag och fest med styrelsekollegor. Jag går bara för att maten är gratis.

4. Fredag: Champagneprovning och sedan har Art in Storage fest på Ribban. En hyllning till livet.

5. Lördag: Fest, fest och mer fest. 10-årsjubileum för kåren. Brukar bli orgiastiskt.

Nästa vecka har ett liknande tempo.

5 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Punkt 1 avklarad. Poesijippot var roligt men byrokratiskt. Man skulle fylla i en massa blanketter och slussas omkring mellan olika instanser som hänvisade en vidare. Jag lyckades lura systemet ganska snart och fick min poetansökan godkänd efter bara två instanser. Träffade flera vänner, bla ingenjören Gunnar som startat en poetkarriär för att imponera på flickorna. Han är visserligen mycket söt och intelligent, men det räcker ju inte alltid. Därefter drog vi till Atalay för billig öl. Det kändes passande.

Tue Mar 28, 03:01:00 PM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Punkt 2 avklarad. Jag lyckades inte ens vara måttligt trevlig, utan gäspade och lät blicken svepa bort mot fjärran. Jag hade tankarna på annat håll.

Wed Mar 29, 05:36:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Punkt 3 avklarad, med bravur. Förfärligt ojämn mat: en jordärtskockssoppa med halstrad pilgrimsmussla (ok), en gräslig pasta med kapris och soltorkad tomat och en liten ostbricka med fikonkonfityr (underbar). därefter whiskeyprovning hos den charmerande ingenjören Nils. Jag minns bara en 10-årig Laphroig, en 12-årig Caol Ila och en Cardhua, men där fanns ett halvdussin till. Det hör till upplevelsen att värden var förtjusande, sällsynt nog med utmärkt bakgrund, och självskriven på mitt nästa coctailparty. Han måste helt enkelt förlåta mig för att jag kallade honom för tant två gånger för att han vill köpa några corbusiermöbler på Bukowskis. Jag kan vara så plump ibland.

Thu Mar 30, 04:55:00 PM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Punkt 4 avklarad, impromtu. Vår värd ställde i sista stund in festen och stannade i Berlin. Och champagneprovningen flyttades till idag. Men jag räddade situationen genom att improvisera en fest hemma hos mig istället. Vi var bara nio så det blev intimt och familjärt. Plockmat, ostar och cava gav kvällen rätt atmosfär.

Sat Apr 01, 02:45:00 AM PST

 
Blogger ADMINMAN said...

Du är min hjälte just nu....Tack för att du finns...

(Den-Misslyckade-Värden)
;-)

Sat Apr 01, 09:33:00 AM PST

 

Post a Comment

<< Home