Sunday, March 12, 2006

Jag minns en sanserre...

Var är jag? Och vad hände igår? Jag vet inte. Allt jag minns är att jag drack fantastiska viner från udda kullar i Loire, var omgiven av vackra människor och tänkte för mig själv i en taxi "J'ai perdu moi-même, mais suis assez beau."

När jag lycklas ställa mig upp ska jag möta en fotograf, därefter vandra mellan gallerier och efter det på ett kalas hos gotlänningen. Lyckligtvis har jag redan en present. Jag älskar att skänk presenter och är känd för att ge det bästa. Inte det dyraste, men det bästa.

Plötsligt minns jag en personlig detalj från gårdagen. Den andra Borda ringde mitt i middagen. Hon hade flytt Rom och var i Oslo. Vi grät och beklagade vårt arv: För lite pengar och för mycket prestige. "Cette solitude!" Därefter var det dessert. En fantastisk nötkaka med passionsfruktscréme.

4 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Dagen hittills:

Drack kaffe på Signal med en curator och tänkte: "Hur fan har de fått råd med "Sjuan-stolar"?

Stapplade omkring i solbrillor och jättegroomat hår runt halva stan. Förundrades över att jag kunde vara så vacker trots att jag mådde skitilla. Var nära att spy i Galleri 21.

Blev sjukt impad av Cirkulationscentralen. Helt klart ett av stans snyggaste gallerier nu. Min fotograf oroades dock över att nästan alla dagens bilder visar vita väggar.

Gick på Nobelvägen och hittade ett undanskymt hyreshus från sekelskiftet. Jättevackert. Förvillade mig i bakgatorna och drabbades av en smärtsam insikt: Nackdelen med att vara populär är att alla bekräftar mina egotripper istället för att säga "Sluta vara en narcissistisk skit!". Det är bara min vän Arvid som varit ärlig hittills.

Nu ska jag äta och möjligen spy. Inte nödvändigtvis i den ordningen.

(Ja, sedan kalas).

Sun Mar 12, 05:56:00 AM PST

 
Blogger Eric Goesta Rosén said...

Jag hejar på dig. Med eller utan sammanbrott á la diagnos.

/Goesta

Sun Mar 12, 06:40:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Goesta,

Trots att vi aldrig har träffats känns du som en fin vän som stått vid min sida under många av mina svåraste stunder. Tack för det.

Sun Mar 12, 10:01:00 AM PST

 
Blogger Eric Goesta Rosén said...

För all del detsamma!

/Goesta

Sun Mar 12, 02:29:00 PM PST

 

Post a Comment

<< Home