Thursday, November 16, 2006

Blaj-Thai

Två gånger har Nöjesguidens matkritiker rekomenderat mig i översvallande ordalag att äta thaimat på RÅÅ. Jag brukar lita blint på hans omdöme, för han är extremt kompetent som gourmand. Igår kväll gick jag och pojkvännen således dit och jag beställde en tofuwok med röd curry. Urk... Det var INTE bra. På tok för salt, trista grönsaker och typiskt nog nästan bara bambu. Bambu är ok i mindre mängder, men tar det över får maten en träig karaktär. Tofun var som slibbig tvättsvamp och jag var tvungen att pressa ut den översalta såsen med gaffeln innan jag kunde äta den. Jag tycker inte om tvättsvamp. Men medan min rätt var överdrivet kryddad, smakade Matteos inget alls.

Jag börjar tro att Mattias får speciell mat varje gång han är ute för att folk känner igen honom från tidningen. En matrecensent ska inte ha bildbyline. Lustigt sammanträffande: medan vi satt och ögnade genom menyn såg jag Mattias vinka genom fönstret. Han gjorde tummen upp. Jag gör tummen ner.

2 Comments:

Blogger ADMINMAN said...

Kanske du skall låta honom skriva om konst och så kan du skriva om mat ett tag.....ombytta roller förnöjer....hahaha ;-)

Thu Nov 16, 02:30:00 PM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Ingen dum idé! Men alltså, skämt å sido, han är verkligen skitduktig på mat.

Thu Nov 16, 11:33:00 PM PST

 

Post a Comment

<< Home