Tuesday, November 07, 2006

Fula Betty

betty

" align="bottom" />



Efter att ha lämnat in en tenta i konstteori och min första text till Nöjesguiden ägnade jag kvällen åt att softa lite framför teven. Premiäravsnittet av Ugly Betty! Jag korkade upp en flaska bubbel med en vän och drog på mig YSL-brillor för stämningens skull. B-Ä-S-T-A S-E-R-I-E-N! Ful latinobrud utan fashion sense från förorten hamnar i New Yorks främsta modemagasin som assistent åt chefen... Baserat på en Colombiansk såpa...Kan det bli bättre? Nej! Jag gapflabbade åt både karikatyren av Donatella Versace och de roliga metaklippen av latinosåpor där vackra och oskuldsfulla tjänsteflickor i grälla "lyxmiljöer" ömsom förförs av stiliga patroner och ömsom misshandlas av deras blonderade plastikopererade morsor. Jag älskade "telenovelas" när jag bodde i Sydamerika. De är Balzacs Comedie humaine i 2000-talet. Ovan en bild från originalserien.

2 Comments:

Blogger Kim da Costa said...

Alla älskar vi Betty :) Bara namnet :D

Fri Nov 10, 08:22:00 AM PST

 
Blogger m.k.b. said...

Men my god!!! Har "Betty la fea" börjat på svensk TV???

Fri Nov 24, 04:00:00 PM PST

 

Post a Comment

<< Home