Saturday, August 19, 2006

Festivaltips

Malmöfestivalen är över oss och då är det väl lämligt med några tips för dem av er som liksom jag avskyr att spendera mer tid där än nödvändigt.

Igår såg jag Wild Animus Dance Company framföra en dansperformance i Kungsparken bland kulturtälten. Det var en kuslig vampyr/zombiedans som skrämde vettet ur de flesta närvarande barn och ungdomar. De kommer vara där hela helgen och dansa/performa. Se föreställningen för dess morbida skönhet eller om ni vill se världens vackraste bakdel. Jag såg den på mycket nära håll och har fortfarande inte hämtat mig från den omtumlande upplevelsen. Zombiekillen är Apollon nedstigen, på min ära.

Idag lördag har Leif Holmstrand vernissage/performance i Alumatältet. Runt 19.00. Han är en darling som man inte bör missa. Själv kommer jag nog göra det dock, för jag ska på fiskrökarfest.

Om man gillar poesi eller söta poeter ska man gå på Poesibingo ikväll vid åttatiden. Poeten/bingoledaren Albin Baltasar är som en kanderad viol. Högst sevärd med andra ord.

Andra tips tillkommer under helgen!








artinstorage

1 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Jag är förresten trött på festivalen så jag tänker inte skriva mer om den. Men imorgon är det två intressanta grejer: Lena Mattson har utställning i Alumatältet och The Yeah Yeah Yeahs spelar på mölleplatsen.

Mon Aug 21, 12:32:00 PM PDT

 

Post a Comment

<< Home