Friday, April 28, 2006

Nöjesguiden, Volym, konstnärer

Releasefesten var mysig, god plockmat – eller amuse bouche, som Tor säger – och bra sällskap. Min dejt vågade sig på ett glas rödvin, något han sällan gör. Vi lämnade festen relativt tidigt för att äta middag på Volym, eftersom vi gick dit i sällskap med Tor och Erik blev det något av en parmiddag. Det var mitt intryck iallafall. Maten var utmärkt som vanligt. Vinet, en shiraz från en "magisk" dal i norra chile, var en angenäm överraskning.

Av en slump dök det upp några konstnärer innan vi lämnade Volym, varav den ene, Tryggve, jag var bekant till namnet. När han skulle ha sin examensutställning för några månader sedan nämnde nämligen Nathalie Melikian, som var hans lärare på Konsthögskolan, honom och frågade "Har inte du knullat med honom?" Dessvärre inte, kan jag konstatera efter att ha sett honom på nära håll.

4 Comments:

Blogger ADMINMAN said...

Desvärre kan jag säga att norrmän är hämmade i sängen, vackra att titta pa, men ack sa trista i sänghalmen. Tryggve är nog en trevlig gutt, men var glad att du inte sögs in i konsthögskolans gay-maffia.....den luktar inte bara oljefärg...if you know what I mean.... :-D

Fri Apr 28, 11:59:00 AM PDT

 
Blogger x1x1x2 said...

Hm, men jag undrar om jag inte redan har sugits in i det där. Ja, du vet...

Sat Apr 29, 03:17:00 AM PDT

 
Blogger Herr Planström said...

Ich bin ypperligt nedslagen av att vara så här yrseldrabbad. Känns trist att jag inte kunde komma förbi i fredags.

Mon May 01, 02:15:00 AM PDT

 
Blogger x1x1x2 said...

Ja det var tråkigt! Saknade dig :)

Tue May 02, 07:04:00 AM PDT

 

Post a Comment

<< Home