Thursday, April 13, 2006

Skärtorsdag

Puh, en stressig dag. Rusade mellan Malmö och Lund under förmiddagen för att lämna tenta på institutionen och hämta konst på Konsthögskolan. Den ska skickas till Berlin. Sedan massa inköp och ärenden.

Kvällen hittills har jag ägnat åt att äta kärnlösa vindruvor, mejla med min nya parisiska väninna och beundra ett verk av Olivo Barbieri som jag köpte i Rom för mer än ett år sedan, men inte haft uppe än. Jag tar ner och hänger upp saker allt eftersom mitt humör skiftar, som bekant.

Nu ska jag piffa upp mig en smula medan jag väntar på att Southern Comfort, som nyss återvänt från Berlin, ska joina mig. Sedan middag hos Billgren (Fick kallelsen via sms nyss) och troligen ansluter sig Björn af K, som också är i stan för att tömma sin gamla lägenhet, senare. Embassy spelar ikväll och jag är sugen på vodka lime. Ciao!

2 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Stön, jag tror jag håller på att bli sjuk...Nej...Snälla...Det får inte hända...Imorgon måste jag vara i toppskick.

För övrigt, var precis inne i en blogg som skrivs av en queerrevolutionär. Han klagar på "alla jävla bögbloggare" som bloggar om vad de gör på dagarna. Hm, ja...Varför gör vi det egentligen? Jag gör det nog mest av gammal vana. Jag borde kanske skriva smarta relevanta saker istället. Men, äh, jag tycker inte om smarta och relevanta bloggar. Det finns ju böcker trots allt. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna mig lite degenererad och gammal. Det fanns en tid då jag drogs som en mal till arga unga män och de till mig. Nu är jag nåt slags representant för en ytlig och försoffad borgerlighet tydligen. Gud, jag är inte ens spännande längre, har inte tagit droger på flera år och går inte ens till svartklubbar nuförtiden. Jag har inte ens någon älskare, utan väntar på den rätte.

Ja så är det väl att närma sig de 30. Man blir bekväm och självupptagen. Det enda som hållit mig ung är mina trassliga affärer.

Thu Apr 13, 10:32:00 AM PDT

 
Blogger x1x1x2 said...

Hmm. Hemma igen. Kl är 03.07. Maten var god, sällskapet förträffligt, konserten...Ja de spelade faktiskt live. Det hade jag inte väntat mig. Jag trodde de skulle skicka upp nån kines som sjöng istället. Som de gjort tidigare. Eller så hoppades jag det. Alla de där galna sakerna sker aldrig när jag är närvarande.

Alla de där människorna som man träffar på fester och sedan inte minns vad de heter var där. Utom Simon då. Han var där, men honom glömmer man inte i första taget. Min svaghet för söta pojkar ni vet.

Det blev lite reunion över kvällen. Jag orkar inte nämna några namn, men alla roliga och smarta tjejer i sina 30-somethings var där. Några av de yngre också.

Efter konserten en ljum efterfest hos förbandet på lägenhetshotellet vid Retro. Kanske var bandet där också, jag minns inte.

Thu Apr 13, 06:15:00 PM PDT

 

Post a Comment

<< Home