Saturday, April 08, 2006

Ehm...

Mon dieu...Jag var i Lund på Sofias födelsedagskalas. Jättetrevligt, allt från skitcharmiga smartingar till galet patrask. Jag har lovat och bestämt att större delen av sommaren ska spenderas på Sofias släkts herrgård i Helsingland. Eller om det var västergötland, jag vet inte så noga. Åkte taxi hem med gullpånkarna, men hann knappt stiga av förrän Bianca ringde. Grevinnan K:s dotter som ni minns. Naturligtvis åkte jag vidare till Östergatan. I en palatsliknande våning, det var verkligen too much, satt vi och snackade tills gryningen. Hans Appelkvist var där samt en massa andra kulturmuppar. Så omöllan att alla skämdes.Jag menar, kan man ens låtsas vara seriös whatever i en 250kvm stor våning med bröstpaneler, kakelugnar och välplacerade designmöbler? Taket var fullt med stuckdetaljer. När hm hm skulle hångla var de tvungna att dra för skjutdörrarna till matsalen. Hur diskret är det? Facit: Jag satte mig i en taxi hem vid fyratiden. Ja, little poor me bor bara vid Nobel och fick åka hem själv.

2 Comments:

Blogger Ola D Svedin said...

Klasssamhällets bittra illustration

Mon Apr 10, 12:56:00 PM PDT

 
Blogger x1x1x2 said...

Vad menar du? Den där vräkiga paradvåningen är ett kollektiv. Det är nog inte så dyrt delat på fem eller hur många de nu är som bor där. Våningens syfte, fick jag intrycket, är att impa på 20-åriga tjejer för att de ska släppa till. Men jag kan ju ha fel.

Förtydligande: Bianca bor INTE där. Änkenåden är luspank så mor och dotter bor i en stuga på landet. Men de håller på värdigheten trots allt.

Mon Apr 10, 02:30:00 PM PDT

 

Post a Comment

<< Home