Sunday, November 27, 2005

Till Tomten.

Eftersom det är första advent idag tänkte jag publicera min julklappsönskelista i hopp om att Tomten läser den.


1. Någonting unikt. Det som är så bra med unika presenter är att de kan vara antingen ovärderliga eller värdelösa, men aldrig ordinära.
vuitton



2. En "Keepall" från Vuitton. För mig är det viktigt att jag diskret får plats med alla mina essentials i en väska, i synnerhet flaskor. Vuittons Keepall gör skäl för sitt namn – I den får man plats med ett helt barskåp. Dessutom är det roligt att vara brackig ibland.


3. Thomas Ruffs fotobok "Nudes". Sida upp och sida ner av geggiga porrfilmsstills. Det ser ut som efter att man sett spökvideon i The Ring.

8 Comments:

Blogger ADMINMAN said...

Men tänk om du får en uppstoppad struts i julklapp...utklädd till Nancy Reagan....? Det vore ju unikt, men lite skrymmande kanske...hehe

Själv önskar jag mig en knivslipare...allt är så slött i lådan nuförtiden...

Sun Nov 27, 04:46:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Ja men tänk vad mycket ansträngning det ligger bakom en sådan present!

Sun Nov 27, 05:12:00 AM PST

 
Blogger ADMINMAN said...

Jo jo, men då kan man ju lika gärna önska sig en japansk massage....det är ju också ansträngande....men alldeles, alldeles....underbaaart...*L*

Sun Nov 27, 05:28:00 AM PST

 
Blogger Tor Billgren said...

Joakim. De där väskorna känns bara 300 kronor på Kiviks Marknad och Markusplatsen. Var och varannan slinka har precis såna, och det går inte att skilja dem från originalen. Förmodligen ÄR det original också...

Sun Nov 27, 05:41:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Ja, Tor, men det är ju roligt med accessoarer som är så iögonfallande brackiga att de är vulgära!

Sun Nov 27, 05:48:00 AM PST

 
Blogger Johan Lundh said...

Joakim, jag funderar på att ge dig mig själv (i en klassisk pose, inslagen i guldfolie) i julklapp, om jag inte kommer på något annat.

Det vore unikt i alla fall...

Tue Nov 29, 10:12:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Eh, I rather not.Lite för vulgärt. Det vore dessutom inte särskilt unikt, Marilyn Monroe gjorde det där redan på 50-talet.

Wed Nov 30, 07:40:00 AM PST

 
Blogger Johan Lundh said...

Ja, ja, Joakim. Du är för kräsen men jag lovar att du ska få något fint och unikt till slut...

Wed Nov 30, 11:51:00 AM PST

 

Post a Comment

<< Home