Saturday, November 26, 2005

Brakfesten, typ

Tillsammans med "Southern Comfort" ägnade jag fredagskvällen år en åttarätters gourmetmiddag. Vi inledde med en drink, Dry Martini för min del, och lite anklever med portvinskokt fikon. Därefter en dilammmscarpaccio med getostbrûlée, följd av sejfilé med portobellorisotto och hummersås. En apelsinsoppa smaksatt med stjärnanis för att skölja gommen (den smakade som hostmedicin, inte alls trevligt) innan huvudrätten som, lämpligt nog, var kvällens stora upplevelse. Kycklingballotine med husets timjanskorv, potatis och parmesanpurée och en underbar litet söt sås. Att servera korv är djärvt, men fullständigt lyckat i det här fallet. Dessutom var rätten oerhört estetisk. Kycklingen var även den en njutning. Därefter följde en utragen serie efterrätter som jag inte orkar redogöra för. Tillbehören var utmärkta: diverse hembakade bröd med tre olika smör (parmesan, grönmögelost och timjan) samt citrus- respektive chilisalt. Det förra avgjort bättre.


Under middagen messade vi våra pojkvänner frenetiskt och det blev nästan en tävling om vems kille som skrev flest och bäst mess. Jag vet inte vem som vann och det gör inte så mycket för vi kunde i alla fall konstatera att båda har fantastiska killar.


Efter middagen drog vi till Retro. Det var reggaekväll och ganska trist. Men vi kunde roa oss med några tjejkompisar som var fulla och pratsamma. Det blev mycket snack om romantik och jag lovade fixa en dejt mellan en av tjejerna och en god vän som är en sk eftertraktad ungkarl. Jag drack några GT men efter två gick jag hem för att få lite skönhetssömn. Nu ska jag äta brunch på Mocca med gänget från igår.

4 Comments:

Blogger Johan Lundh said...

Ja, vem vann egentligen kärleks-messtävlingen? Ja skulle kunna utropa mig själv till vinnare, men min ödmjukhet hindrar mig från det. Således utnämner jag Benny till vinnare. Benny - Johan, 1 -0.

Sat Nov 26, 03:41:00 AM PST

 
Blogger ADMINMAN said...

"...love is all around"

Sat Nov 26, 06:34:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Bra gjort älskling! Ödmjukhet klär dig. Men för mig är du alltid den bäste.

Sat Nov 26, 06:43:00 AM PST

 
Blogger ADMINMAN said...

...vad menar du med det..hmpf...?
Det står ju 1-0 ju.....har du inte läst....*ASG*

Sat Nov 26, 07:34:00 AM PST

 

Post a Comment

<< Home