Saturday, November 26, 2005

Gallerirunda, lördag 11.30 - 13.30

Target
Förberedde mig med deras fantastiska soppa - Poh. Underbart doftande av koriander och kinesisk gräslök. En av stans mest prisvärda rätter.

Galerie Leger
Bertin Vallien-extravaganza à go go. Länsstyrelsefoajé. Privatklinikväntrum.

Galleri Gamla Väster
Patrik Gyllander. Inte alls dumt. Han lägger målningarna i symaskinen och syr gubbar och mönster.

Rostrum
Vet inte så noga. Planscher från åren som gått.

Frans Suell
Anda Kubis. Suddigt färgfläckigt. Kyligt koolt. Konsert med Torson i eftermiddag.

Galleri Magnus Åklundh
Håkan Rehnberg.

Rönnquist & Rönnquist
Carolina Gynning. Asså jag gillar sånt här. Nu ska jag äta romerska bågar. Jag hade glömt hur sunkigt grå de alltid är när man öppnar kartongen.

2 Comments:

Blogger ADMINMAN said...

Appropå Bertil Vallien på Galleri Leger..Jag vill påstå att han är den mest profitable "båtbyggaren" vi har haft i Sverige sedan varvsdöden....hehe

Sat Nov 26, 06:30:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Gynning: art brut, med betoning på brut.

Vallien: Landstingsdekorationer.

Sat Nov 26, 06:47:00 AM PST

 

Post a Comment

<< Home