Wednesday, September 13, 2006

Jubileum

Nu är det ett år sedan shoppinglistan från mitt matsalsbord råkade hamna på nätet för att följas av ett veritabelt smörgåsbord av historier, skvaller, initierad kritik, politik, konstsnask, personligt psykobabbel, illvilliga taggtrådar och allmänt snusk.....

Jag är för evigt tacksam mot mina medbloggare som har bidragit med så mycket kunskap, åsikter och kvalificerade slutsatser och för evigt frustrerad att jag inte lyckats bemästra det svenska språket...utan gömmer mig bakom min engelska snobbfasad. (That's what a London BFA + MFA will do for you, be warned..!)

För ett år sedan satt Mr. Blondie (ett slags ex.) hos mig och spelade onlinepoker en hel sommar, sen prasslade jag lite väl mycket åt vänster med en vacker mulatt från Barcelona och lyckades med konststycket att bli påkommen mitt i akten......så var det förhållandet avslutat och smutstvätten fint packad i hallen som byte mot extranycklarna.... ;-)

I bister Februarivinter i Berlin träffade jag min kärlek....min store tyske "knackwürst" som jag nu blivit så bekväm och trygg med att jag inte kan föreställa mig själv som nåt annat än monogamist. Men så har det förblivit och Berlin har motvilligt accepterat ytterligare en "utlänning" att bidra till lokalekonomin...

Har suttit och läst igenom artinstorage och småkacklat för mig själv. Vilket fantastiskt dokument egentligen. Jag är verkligen stolt över vår blogg och jag hoppas att den får leva vidare i precis den oseriösa andan som den var menad från början.

Kram till alla som följt med i turerna, skvallret och diskussionerna.

Från en "spritsort"- named Southern Comfort.....

2 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Är det ett år redan?! Hipp hipp hurra för oss!

Fin sammanfattning av ditt år, men du glömde nämna parentesen med spåtanten! Det var ju jättekul med allla c-kändisar och seanser...

Thu Sep 14, 03:18:00 PM PDT

 
Blogger ADMINMAN said...

Ja, det var verkligen en parantes också, så det kändes skönt att få redigera bort den delen av året...hehehe ;-)

Thu Sep 14, 04:11:00 PM PDT

 

Post a Comment

<< Home