Thursday, May 11, 2006

Rapport med eko

Asfalten krullar sig i värmen här i Berlin. 29 grader idag, ingen ljusning imorgon heller...
Lägenheten börjar ta form och skall bli en riktigt läcker liten "bachelor's pad" med bara mina böcker, stort barskåp, min säng (kan inte vara utan den) Jensen, you know..., och Folke Bensow bänken från 1925 till balkongen. Resten krafsar jag fram från obskyra 50-tals butiker i Kreuzberg.

Kvällen precis avslutad med ett antal vernissager på listan. Bäst var utställningen "Figural Abstraction" som öppnat på Vonderbank vid Unter den Linden. Massor med tyska superstars som Kippenberger, Immendorf, Baselitz - men också Warhol, Basquiat och John Chamberlain (bilden).

Berlin's kulturnomenklatura var naturligtvis på plats för att dricka av gratisspriten, men också en del eccentriska engelska och schweiziska samlare, som passat på att boka in sig på Hotel Adlon för ett par dagar av Berlin-treatment....

Själv så börjar jag förstå lite tyska och kan väl beställa de mest elementära rätterna på menyn. Fast jag har gjort en del rökare också. Enligt min partner så hade jag frågat en glasmästare ( som jag behövde till lägenheten) om jag kunde "knulla hans orm..."....ville ju bara fråga om gummilisterna till badrumsfönstret. Ja ja, så kan det bli ibland.

Jag har haft dåligt samvete för att ha uteblivit från min blogg så länge, men det skall bli bättring, det lovar jag. Fler spännande skvaller-rapporter och mer information om Berlin, för dem som önskar sig hit, förr eller senare så kommer ni allesammans...

1 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Darling, det var så dags! Vi suktar efter mer.

Thu May 11, 02:54:00 PM PDT

 

Post a Comment

<< Home