Thursday, March 09, 2006

Vuelvo al sur

tango



Jag fick en intensiv lust att se filmen Tango och trots att jag forslat ner de flesta av mina VHS-filmer till källaren hade jag turen att hitta den med Tango genast. Jag behövde nog gå tillbaka till mina rötter lite och uppleva något som är lika vackert som smärtsamt. Det är en ganska dålig film, men dansscenerna är fantastiska. Ledmotivet påminner mig om de melankoliska och dissonanta melodier som farmor brukade spela på sin bandoneon. Hon lärde sig spela detta svåra instrument i vuxen ålder. Nu är den min. Jag önskar att jag var musikalisk.

1 Comments:

Blogger Rexxie said...

Så där ja, då har man fått lära sig något nytt idag med nämligen vad en bandoneon är för något.

Nu är ju bara frågan vilken "Tango" som är rätt alternativ hos imdb's 17 st olika alternativ....

Fri Mar 10, 06:40:00 AM PST

 

Post a Comment

<< Home