Friday, February 24, 2006

Konstparty

Här kommer de efterlängtade mingelbilderna från mitt konstparty häromdagen. Tryck på bilderna för att se dem förstorade.

Jag och Matteo Rosa samtalar om vilket verk han ska visa under kvällen. Han gör oerhört subtila och vackra filmer.

Skoproblemet blir akut allt eftersom gästerna anländer.

Holländske Krist Gruijthuijsen och Caroline Elgh från CuratorLab. Krist och Johan arbetar på en gemensam bok om curatoryrket just nu.

Leif Holmstrand med väninna botaniserar bland mina böcker. "Den här har jag skrivit", säger han och pekar på sin briljanta diktsamling Stekelgång (Bonniers, 2002).

Journalisterna softar i salongen. Julia Svensson, krönikör på Ystad Allehanda, och Tor Billgren tittar in mot kameran. Tjejen som sitter på soffarmstödet håller på att översätta den amerikanska boken Gay History.

Matteo, Alexander Gutke och värden underhåller varandra med roliga iakttagelser. I bakgrunden syns en finsk konstnär med bostad i Malmö, ateljé i Helsingfors och pojkvän i Sarajevo. I höst flyttar hon till Istanbul.

Installation av Leif Holmstrand. Lite skrämmande för tjejen som blev inlåst på toan...

Joakim Borda med sin goda buffé i bakgrunden. Couscoussallad Casablanca med thaivårrullar och lichechutney.

Kl. 00.22. Jag diskuterar konstkritik med en turkisk konstnär från Critical Studies. Mycket insiktsfullt.

Den turkiska tjejen som jag konverserade med framåt småtimmarna. Förtjusande faktiskt.
artinstorage

5 Comments:

Blogger ADMINMAN said...

Leifs toa-skulptur..."An army of insects....." Gillar skarpt - hälsa gärna det.. :-D

Sat Feb 25, 08:27:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Ja den är jättebra...Men vi har flyttat ut den till vardagsrummet nu. Det var lite opraktiskt att ha det i badrummet som du förstår ;-)

Sun Feb 26, 03:23:00 AM PST

 
Blogger ADMINMAN said...

vadå....skall du behålla den själv???...du får väl pröjsa Leif en slant..eller?

Sun Feb 26, 08:48:00 AM PST

 
Blogger x1x1x2 said...

Nej jag ska inte behålla den, Leif har rest bort och lämnat skulpturerna i min vård. Men jag funderar på att köpa några stycken faktiskt.

Sun Feb 26, 11:26:00 PM PST

 
Blogger Tor Billgren said...

Är det någon som delar min känsla av att de utstrålar aggressivitet? När de stod i det trånga toalettutrymmet fick jag absolut den känslan. Det var häftigt.

Sun Feb 26, 11:54:00 PM PST

 

Post a Comment

<< Home