Wednesday, December 20, 2006

Julhälsning



Så här års brukar jag gnälla offentligt om farmors antika Jesusbarn som försvann under mystiska omständigheter för ett antal år sedan. I år har jag accepterat att vi troligen aldrig får återse honom. Men julstämningen har jag inte gett upp! Idag köpte jag en fin liten julkrubba och nu känns det som att det inte alls gör något att vi stannar i Malmö över julen itsället för att åka till Italien, som det var tänkt från början. Det räcker att titta på krubban så fylls man av julefrid!

Och om ni minns så önskade jag mig en massa materiella saker förra året. I år nöjer jag mig med en mysig jul ihop med pojkvännen och Maria samt lite arbetsro. Veckan fram till julafton laddar jag upp med Panetone, Stollen (tysk fruktkaka), starkvinsglögg och paketinslagning! Kanske lite pyssel också...

God Jul alla vänner!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home