Wednesday, November 29, 2006

Så gav han upp...

Telefonen ringer...hela tiden...typ...konstmuppar och miss piggy's hela tiden som frågar hur "långt är ett snöre".... Skall packa jätteväska till Miami och Palm Beach och har inte börjat tvätta ännu...."schlampisch"...som dem säger på tyska.

Min kompanjon (han från Schweiz) - har till slut övertalat mig att vi skall öppna galleri här i Berlin. Jag har varit emot idén hela tiden, eftersom jag gillar att köpa nutida konst, men hatar att sälja den. Avskyr tanken på att 'konstnärer' också skall börja ringa och fråga och kräva och vara "needy" och vräka över sina olösta problem på galleristen. Fast i helgen så fick vi en ganska elegant lösning på problemet - vi rekryterar en ny curator som får bära grishuvudet...hehe

Själv tänker jag smyga omkring som min egen skugga after stängningstid, alltid vara oanträffbar och på resande fot och bara sms'a till vår 'director'....hehe...det vore nåt det.
I alla fall så hoppar vi över stupet den 1:e Mars 2007, nånstans runt Auguststrasse.
Återkommer med lönlöst skvaller och uppdateringar...later.

Innan dess så får ni hålla till godo med en blogg kollega i USA som med sin sida TOWLEROAD gillar konst och pojkar, män, killar (anyway they come...sorry "cum") ....haha
Om någon planerar att vara i Miami på ArtBasel Miami Beach mässan, så missa inte festen på Raleigh Hotel den 6:e December. Lou Sagar från New Yorks "The Core Club" har fest med systrarna Hilton, Steve Martin, Karl Lagerfeld och lilla jag. ;-)

1 Comments:

Blogger x1x1x2 said...

Fan vad kul. Ska bli spännande att se!

Fri Dec 01, 07:27:00 AM PST

 

Post a Comment

<< Home